برای اینکه بتونیم بدون استفاده از نرم افزار و فقط با دستورات ویندوز یک فلش بوتیبل بسازیم، باید یک ایمیج از ویندوزمون (فایل ISO) یا یک دی وی دی از ویندوز 7/8.1 داشته باشیم.خوب در ابتدا با کلیدهای ترکیبی ویندوز و R کنسول RUN را باز می کنیم و cmd را تایپ می کنیم تا Command Prompt باز شود.برای دیدن نوشته و عکس ها به ادامه مطلب بیایید!!




Image


سپس جمله diskpart را تایپ می کنیم.. سپس Enter میزنیم.. اگر از بخش دسترسی ها تنظیمات user account Control را پایین نیاورده باشیم پیغامی برای تایید نمایش داده خواهد شد. 
Image


حالا فلش خود را وصل می کنیم.سپس عبارت list disk را می نویسیم. این دستور به ما لیست دیسکت ها را نمایش می دهد... (فلاپی هارد ها فلش..) 

Image


خوب از تصویر مشخصه که اولی هاردیسک و دومی یک فلش 8 گیگابایت هست.حالا میخواهیم انتخابش کنیم.. عموما فلش ها را آخر نمایش می دهد.شماره دیسک فلش هم مشخصه، یک هست.با عبارت Select Disk 1 انتخابش میکنیم. 

Image


سپس برای پاک کردن محتویات فلش باید عبارت Clean را بنویسیم. باید دقت کرد که تمامی اطلاعات موجود روی فلش پاک می شوند. 

Image


حالا باید یک پارتیشن از نوع Primary روی فلش ایجاد کرد .. برای این کار از دستور create partition primary استفاده می کنیم. 

Image


برای انتخاب پارتیشن ایجاد شده فعلی باید از دستور Select Partition 1 استفاده کرد. 

Image


خوب حالا برای فعال کردن پارتیشن عبارت Active را تایپ می کنیم. 

Image


برای اینکه فرمت بندی کنیم فلش را ، میتونیم از این دستور استفاده کنیم. format fs=ntfs quick این دستور فرمت بندی را بصورت NTFS انجام می دهد و به صورت سریع می باشد. 

Image


حالا عبارت assign را تایپ می کنیم تا کامپیوتر یک عبارت انگلیسی به فلش ما دهد.. عبارتی که در My Computer نمایش داده می شود. 

Image


فلش آماده شده و کاملا خالی است . فقط کافیست محتویات ویندوز را روی فلش کپی کنیم.. یا از روی دی وی دی یا از روی یک فایل ISO ...